Tesla, Google та Microsoft не припинять звільняти людей. Ось чому це може мати негативні наслідки | HR Center

Експерти ринку праці стверджують, що масові скорочення можуть підірвати моральний дух співробітників, знизити їхню продуктивність і відштовхнути найкращі таланти від компаній. І це можуть відчути навіть техногіганти, хоча при цьому вони навряд чи матимуть брак свіжих резюме.

Навіть коли компанії проводять звільнення для скорочення витрат, вони зазнають збитків, сказав Business Insider Уейн Кассіо, почесний професор менеджменту в Університеті Колорадо в Денвері, який досліджував корпоративні скорочення. Під час масових звільнень працівники починають шукати шляхи підстрахування: вони витрачають багато часу на пошуки в інтернеті, оновлення резюме, налагодження зв’язків, і це все знижує їхню продуктивність.

Кассіо каже, що після таких звільнень частка тих, хто звільняється за власним бажанням, зазвичай зростає приблизно на 50% протягом наступного року. І часто звільняються саме ті, хто «найпривабливіший на ринку».

Для прикладу візьмемо компанію Tesla, яка нещодавно втратила кількох високопоставлених керівників. Один із останніх, Річ Отто, колишній керівник відділу запуску продуктів заявив у середу, що вирішив піти у відставку на тлі масових скорочень. «Недавні звільнення, що розхитують компанію та її моральний дух, вивели цю гармонію з рівноваги і важко побачити довгострокову перспективу», — написав він у LinkedIn.

Багато скорочень у технологічних компаніях відбуваються навіть тоді, коли справи у них йдуть добре. Однак керівники можуть відчувати потребу звільняти працівників з таких причин, як бажання догодити Уолл-стріт, підвищити ефективність роботи, зосередитися на новітніх розробках, таких як штучний інтелект, і загалом вижити в умовах уповільненого зростання, спричиненого, зокрема, процентними ставками, які набагато вище, ніж кілька років тому.

Найпрестижнішим компаніям Кремнієвої долини легше йти на планові скорочення, оскільки вони мають постійний потік бажаючих додати гучний логотип до своїх профілів у LinkedIn.

«Вони думають, що їхній бренд куленепробивний, — каже Кассіо, маючи на увазі відомі технологічні компанії. «Певною мірою так воно і є, але це не стільки для більшості роботодавців — для більшості роботодавців».

Але навіть для найбільших технологічних компаній, за його словами, це може завдати шкоди, коли йдеться про найм найкращих талантів. Ті, хто може розглядати кілька пропозицій, враховуватимуть, де були скорочення, і часто обиратимуть компанію, в якій ніколи не було звільнень, а не через кілька раундів, сказав Кассіо. «Це буде вирішальним фактором», – каже він.

Соціальні мережі допомагають звільненим працівникам висловити свою думку, як їх колишні роботодавці провели звільнення. Це ризик, якого не існувало багато років тому, і з яким стикаються навіть провідні компанії, коли йдеться про найм подальших кандидатів на гарячі вакансії.

Керолайн Огава, директор відділу кадрів у дослідницької компанії Gartner, також розповіла BI, що коли роботодавці звільняють працівників, часто-густо змушені брати на себе роботу колишніх колег. Це може призвести до вигоряння, втрати інтересу до роботи, а також часто змушує працівників задуматися про зміну роботи.

https://dev.ua/

Tesla, Google та Microsoft не припинять звільняти людей. Ось чому це може мати негативні наслідки